God of War: Ragnarök

RAGNAROK IS UPON US


God of War serisinin beşinci oyunu olan Ragnarök, ilk üç ana oyunda Yunan mitolojisinde bulunan Kratos’un, dördüncü oyundan itibaren İskandinav mitolojisine adım atmasından on beş sene sonrasını anlatıyor. 2018'de yayınlanan serinin dördüncü oyununda Kratos, önceki hayatını geride bırakıp yeni bir hayat kurmak için geldiği dünyada eski kimliğini bırakmak ve yeni bir hayat kurmak ister. Fakat başarır mı? Orası meçhul… Dördüncü oyundaki olaylar tarafından tetiklenen Fimbulvetr ve ardından 9 Diyar’ın sonunu getirecek olan Ragnarök kehaneti baş gösterir. Bir dünyanın yok olması Kratos’un umrunda değildir, fakat oğlunu korumak için her şeyi yapacaktır. Ragnarök da bu temayı ele alıyor ve oyunculara mistik bir deneyim yaşatmayı hedefliyor. İlk olarak, Ragnarök oyunculara ne vadediyor? Bununla başlayalım…

Oyunculara doyurucu bir dövüş mekaniği veren Ragnarök, aynı zamanda karakter ve çevrenin gelişim hissini başarılı bir şekilde yansıtıyor. Bu sayede oyuncu, oyunda ilerledikçe sıkılmıyor ve oyunun içerisinde daha çok zaman geçirebiliyor. Serinin önceki oyunlarından alıştığımız üzere God of War sadece dövüş mekaniklerinden ibaret değildir. Bir amaç olmadıktan sonra dövüşmenin ne anlamı var, değil mi? İşte hikaye burada devreye giriyor. Sürükleyici ve oyuncunun kendi ile bağ kurabildiği hikaye sayesinde oyuncuyu her an tetikte ve motive tutuyor, bu şekilde de oyun deneyimi doruklara çıkıyor.

Serinin İskandinav mitolojisinde geçen son oyun Ragnarök’ün ardından Kratos’un hangi diyara adım atacağı şu anda belli değil, fakat oyuncu topluluklarında konuşulan birkaç iddia var. Bu iddialardan ilki, yeni oyunun Mısır mitolojisinde geçeceği yönünde; ikincisi ise Çin mitolojisi. İlk iddianın yüksek olasılıklı olmasının nedeni ise “God of War: Fallen God” çizgi romanında Kratos’un Olympos’u terk ettikten sonra çıktığı yolculukta 9 diyara adımını atmadan önce ayak bastığı Mısır’ı terk ederken oradaki hikayesinin bitmediği izlenimi biz okurlara verilmesidir. Peki seriyi gelecekte ne bekliyor? Playstation’un en çok kazandıran IP'lerinden biri olmasına rağmen God of War IP'sinin (Intellectual Property/Fikri Mülkiyet) geleceği hakkında bir herhangi kesinlik yok. Oyun yapma maliyetlerinin bu kadar arttığı bir dönemde firmalar yeni bir IP deneyip paralarını riske atmak istemediklerini düşünürsek, muhtelemen ileride seriye yeni bir oyun gelecektir ki kıyaslama yaptığımızda 2010 yılında piyasaya sürülen üçüncü oyunun maliyeti 44 milyon dolar, 2022 yılında çıkan Ragnarök’un maliyeti ise 200 milyon dolar civardında. Ragnarök çıktığı günden itibaren 15 milyon kopya sattı. Bu satış rakamı göz önünde bulundurulursak yeni bir IP'ye milyonlarca dolar harcayıp riske girmek firmalar için pek mantıklı değil. Bu nedenle, Santa Monica’dan şu an farklı IP'ler görmüyoruz. Yine de Firma’nın şu anda yeni bir Sony IP’si üzerine çalıştığı söylentileri var.



God of War: Ragnarök

  • Yıl:2022

  • Yapımcı: Santa Monica Studios

  • Yayıncı: Sony


Efe Üçler